Ya Tuhan, aku makin menjauhiMU..

Seperti hari-hari yang lepas, hidup aku mendatar dengan tiada alunan angin hidup yang datang bertiup. Hidup aku statik, naik atas tak, menurun pun tak. Ia macam kau tengah berendam dalam air kosong, tak sejuk tak panas, nak rasa sejuk ais takde, nak rasa hangat, air panas tak masak.

Ada satu masa, aku rasa diri tergantung di tengah-tengah, aku jauh dengan tuhan jauh jua dengan manusia. Aku cuma hidup dalam dunia aku, minda fantasi aku,  duduk dalam gelap tapi tak kelam, berdiri dalam terang tapi tak cerah..

Sejujurnya, aku sentiasa mencari arah dalam hidup aku, perjalanan yang tidak aku tahu dan terpaling aku takut, hingga kebelakangan ini aku tenggelam dalam hidup aku, masih bingung mencari apa erti itu hidup..

Hingga satu masa, tuhan tiupkan aku satu kekurangan dalam hati, yang mana sayangnya semakin kurang, caranya pun sudah banyak muram.


Ya Tuhan, aku makin menjauhiMU.. 

Comments

Popular Posts